مقالات آرشیو خبر ها
پوگبا را بخریم یا نه ؟ به 5 دلیل بله و به 5 دلیل خیر

پوگبا را بخریم یا نه ؟ به 5 دلیل بله و به 5 دلیل خیر

بیانکونری می تواند برای آینده خود برنامه ریزی کند و برای باشکوه تر شدن افتخاراتش به جذب ستاره هایی بیاندیشد که قدرت و توان این تیم را برای رسیدن به اهداف و خواسته هایش یاری کنند. در این میان نام ستاره هایی مطرح میشود و پل پوگبا در سال های اخیر همواره یکی از گزینه های رویایی بانوی پیر برای بازگشت دوباره به یووه بوده.

 

به نظر میرسد پاراتیچی هم در تلاش است تا شرایط خرید و بازگشت دوباره پوگبا را به درستی بررسی کند. با این حال دلایلی برای احتمال بازگشت او و در عین حال عدم بازگشت او مطرح میشود.

 

دلایل بازگشت پل پوگبا به تیم یوونتوس :

 

دلیل اول:

 

او خاطرات و لحظات خوشی را در ذهن هواداران یووه جای گذاشته، لحظات و خاطراتی که همچنان زنده هستند و تیفوسی ها با گذشت سال ها همچنان آن لحظات را به گونه ای مرور می کنند که گویی هر لحظه احتمال تکرار واقعی و مجدد آن وجود دارد، این می تواند بهترین عامل برای بازگشت دوباره پوگ بک باشد. او واقعا محبوب تیفوسی هاست.

 

دلیل دوم:

 

این رابطه تنها به ارتباط خوب با هواداران برنمی گردد، او دوستان خوبی در تیم دارد یک رابطه بسیار صمیمی با برخی از بازیکنان بیانکونری که می تواند دلیل مهمی برای بازگشت او به یووه محسوب شود. از دوستی ویژه او با دیبالا و کوادرادو نمی توان به راحتی گذشت.

 

دلیل سوم:

 

انگیزه و خواسته شخصی خود پوگبا، او می تواند بعد از یک فصل سخت و نه چندان مطلوب می تواند به محیطی ارام و در عین حال آشنا برگردد و شرایط خود را برای بازگشتی قدرتمند در دنیای فوتبال مهیا کند.

 

دلیل چهارم:

 

پل می تواند آن بازیکن دلخواه و مورد نظر مائوریتزیو ساری باشد، بازیکنی که گلزنی را راحت تر کند، مهره ای که بدون اینکه سطح امادگی و تکنیکی اش کاسته شود بهترین عملکرد را در تیم داشته باشد.

 

دلیل پنجم:

 

او یک مهره خاص و مورد توجه رسانه ای ست. بازیکنی که سروصدای زیادی را در رسانه ها به همراه می اورد و با او یووه می تواند یکی دیگر از مهره های مشهور و مورد توجه را به مانند رونالدو در لیست خود داشته باشد.

 

اما در سوی دیگر دلایلی نیز برای عدم جذب و بازگشت پوگبا مطرح شده است.

 

دلیل اول:

 

به همان اندازه که او نزد برخی از هواداران یووه محبوب و خاطراتش زنده هستند، تیفوسی هایی هستند که هرگز رفتار او را فراموش نمی کنند و نمی خواهند بازیکنی با ویژگی های او بار دیگر پیراهن یووه را بر تن کند. این گروه به یاد دارند که همان اندازه که او در حال حاضر برای ترک منچستر تلاش می کند، روزی نیز برای ترک یووه و رفتن دوباره به منچستر تلاش می کرد. برای انان پوگبا بازیکن قابل اعتمادی نیست و نمی توان یک بار دیگر فریب رفتارهای او را خورد.

 

دلیل دوم:

 

پل از آن جمله بازیکنانی نیست که تحت کنترل باشگاه باشد، او هرگز نمی تواند قوانینی که یک باشگاه در نظر می گیرد را برای همیشه اجرا کند. او کمی خودسر است و نمی توان امید زیادی داشت که پاراتیچی و یا حتی ندود بتوانند با برخی رفتارهای او کنار بیایند.

 

دلیل سوم:

 

در سال هایی که به مچستر بازگشته او هرگز نتوانسته آن پیشرفت و موفقیتی که از او انتظار می رفت را به نمایش بگذارد. نمایش و بازی های برجسته زیادی از او دیده نشده و این عامل مهمی ست که تردیدهایی را برای خرید او پررنگ تر می کند. هر چند که شاید محیط و تغییر شرایط به او کمک کند همانند گذشته، اما باید توجه کرد که ریسک خرید او نسبت به عدم جذب اش بیشتر است.

 

دلیل چهارم:

 

اما از نظر اقتصادی، به نظر نمی رسد برای یووه دستمزدی که او طلب خواهد کرد مناسب و منطقی باشد. پوگبا خواسته های زیادی دارد و بازیکنی ست که بیشتر از توانایی های فوتبالی اش دردسرهای حاشیه ای دنیای فوتبال را دنبال می کند. در حال حاضر شرایط مالی باشگاه نیز چندان خوب نیست و بازیکنانی که در ترکیب یووه هستند نیز از جمله بازیکنان با دستمزد بالا هستند و به نظر نمیرسد آنیلی خواهان خرید بزرگ دیگری باشد. هر چند که ماده 17 فیفا به بازیکنان این فرصت را می دهد که به عنوان بازیکن ازاد در اختیار باشگاه دیگری قرار بگیرند و در این صورت می توان پوگبا را با 50 یا 60 یورو یعنی نیمی از ارزش کنونی اش در اختیار گرفت، اما در این لحظه هیچ تضمیمی نیست.

 

دلیل پنجم:

 

آسیب دیدگی و شرایط امادگی او نیز کمی نگران کننده است. او روزهای اسیب دیدگی زیادی را پشت سر گذاشته هر چند که استعداد و قدرت بالایی دارد اما مصدومیت ها شرایط جسمی و روحی او را بهم ریخته و با توجه به شرایط کنونی دنیا و عدم برگزاری رقابت های فوتبال نمی توان به طور حتم از امادگی او مطلع شد و در صورت جذب او نمی توان میزبان عواقب احتمالی عوارض مصدومیت های او را در اینده پیش بینی کرد.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
طناز احدی مقدم
طناز احدی مقدم«خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: